Reklamation

Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara inom tre år. Detta förutsätter att alla skötselråd följts och normal aktsamhet iakttagits. Vid reklamation ska felet anmälas snarast eller så snart felet har upptäckts. Anmälan om fel på varan måste ske inom skälig tid, dvs inom 2 månader.

Vid synliga fel på varan ska anmälan göras efter att du synat dina varor direkt efter leveranstillfället så att det inte kan vara något tvivel om att skadan inte orsakades efter att du fick den. Om reklamation upptäcks vid emottagandet måste emballage vara kvar samt produkten får inte användas.

För att vi snabbt och smidigt ska kunna hantera din reklamation så behöver vi följande underlag ifrån dig.

  1. Ditt ordernummer (du finner detta i din orderbekräftelse)
  2. En tydlig beskrivning av problemet
  3. Bilder på hela varan samt felaktigheten.

Reklamationen mailar du sedan in till info@arvik.se

Vid godkänd reklamation byter vi ut delar av produkten eller hela produkten beroende på vilket som är enklast och mest ekonomiskt. Den skadade produkten hämtas ej tillbaka utav vår transportfirma utan den kasserar du på egen hand efter överenskommelse med kundservice.